Provocarea finalului de an pentru industrie: Cum ne păstrăm angajații motivați?

Într-un mediu economic în continuă schimbare, începând din noiembrie 2023, companiile de IT se confruntă cu provocări legate de modificări fiscale: eliminarea scutirii de impozit pentru veniturile de peste 10.000 de lei brut, respectiv contribuția la Pilonul II de pensii care a devenit opțională pentru perioada 2024-2028.

Acest lucru are un impact semnificativ asupra industriei IT, unde aproximativ 80% dintre angajați depășesc plafonul salarial neimpozitabil, conform datelor Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS), iar venitul mediu net în industria IT era de 10.419 RON în august 2023, potrivit Institutului Național de Statistică.

Odată cu aceste măsuri, companiile trebuie să găsească noi modalități de a-și păstra angajații, dar și de a atrage tinere talente.

În ceea ce privește Connections, unde un număr semnificativ de angajați este direct vizat de noile reguli fiscale, compania a decis  să își asume costurile salariale suplimentare, astfel încât veniturile nete ale colegilor din echipă să nu fie afectate negativ.

„Suntem conștienți că aceste schimbări pot avea un impact semnificativ asupra veniturilor colegilor noștri. Prin urmare, pentru a ne asigura că echipa noastră rămâne motivată, am hotărât să ne asumăm costurile suplimentare generate de aceste noi prevederi fiscale. Vom acoperi diferența de impozit pentru angajații noștri prin ajustarea salariilor brute, iar acest demers reprezintă un angajament ferm al companiei noastre față de stabilitatea financiară a angajaților și mai ales, pentru oferirea unui mediu de lucru predictibil. În momentul de față, un procent important dintre colegii noștri beneficiază de această măsură pe care am luat-o la nivel intern. În ceea ce privește contribuția opțională la Pilonul II de pensii, și aceasta va fi compensată de către companie”, declară Radu Marcu, co-CEO Connections.

În acelasi timp, unele companii IT recurg la restructurări și adaptări ale forței de muncă pentru a face față noilor condiții economice, după cum arată platforma de recrutare BestJobs.

„Specialiștii din acest domeniu sunt foarte atenți la beneficiile pe care le oferă angajatorii. În lumina noilor măsuri fiscale, credem că abordarea noastră pro activă de a compensa costurile suplimentare va juca un rol important în retenția și atragerea talentelor de top. Prin această inițiativă, ne propunem să transmitem un mesaj clar: angajamentul și bunăstarea angajaților noștri sunt prioritare pentru noi, iar investiția în oameni este esențială pentru succesul pe termen lung.”, adaugă Radu Marcu.

Compania are în acest moment un număr de peste 350 de angajați și a deschis recent 10 noi poziții, toate cu roluri-cheie și specializare ridicată în zona de competențe tehnologice.

Joburile în recrutare pot fi consultate aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *