Pandemia globală a făcut ravagii în întreprinderile din întreaga lume, dar, pe lângă haos și incertitudine, a adus și o serie de lecții valoroase.
În ultimii ani, numeroase companii, în special IMM-uri, au fost nevoite să își închidă sediile, iar dacă afacerea dvs. este una dintre puținele norocoase care au reușit să reziste, vă rog să vă luați un moment de binemeritată laudă. Deși se pare că, în sfârșit, lucrurile încep să se îmbunătățească, nu este momentul să ne relaxăm. Într-adevăr, dacă există o învățătură cheie pe care ne-a oferit-o COVID-19, aceasta este că antreprenorii trebuie să ia măsuri pro-active pentru a se pregăti pentru orice. Punerea în aplicare a unor noi procese este esențială pentru a crea rezistență, pentru a vă asigura că afacerea dvs. continuă să supraviețuiască și să se dezvolte într-o perioadă de schimbare și instabilitate constante.
Am analizat câteva dintre procesele critice pe care proprietarii de afaceri ar trebui să le ia în considerare pentru a asigura succesul afacerii lor în 2022 și în anii următori.
Utilizarea datelor și a elementelor de analiză pentru a lua alegeri inteligente în afaceri
Nu este un secret că ne aflăm într-o lume bazată pe date, iar organizațiile care nu colectează și nu investighează în mod activ date valoroase vor fi cu siguranță lăsate în urmă.
În calitate de antreprenor, doriți să vă asigurați că fiecare acțiune importantă adoptată este susținută de dovezi solide și nu de presupuneri ipotetice. Colectarea de date cruciale privind fiecare aspect al afacerii dumneavoastră, inclusiv comportamentul clienților, este doar primul pas către luarea unor decizii informate. Efectuarea unei analize detaliate a cifrelor brute reprezintă un element esențial.
Recunoașterea modelelor și identificarea tendințelor vă vor permite să identificați oportunități strategice, să rezolvați provocările și să faceți ajustările necesare pentru a vă propulsa afacerea înainte.
Încurajarea feedback-ului clienților
Un sondaj recent realizat de Shep Hyken a arătat că un procent impresionant de 96% dintre clienți vor schimba mărcile sau companiile după ce au avut parte de un serviciu de relații cu clienții slab. Pe lângă faptul că vă permite să evaluați dacă clienții dvs. au o interacțiune pozitivă cu brandul dvs., solicitarea de feedback are rolul de a le arăta că vă pasă de ei și vă permite să identificați zonele de îmbunătățire.
Deși mulți proprietari de afaceri pot adopta poziția că „nicio veste nu este o veste bună”, dacă nu le oferiți clienților dvs. posibilitatea de a împărtăși feedback-ul lor, puteți limita oportunitatea de a stabili relații și de a consolida loialitatea față de marca dvs. Clienții vor să simtă că părerea lor contează, iar solicitarea activă a contribuției sale îi ajută să se simtă ascultați și apreciați.
În același timp, acest lucru nu înseamnă că trebuie să solicităm informații de la clienți și să nu folosim rezultatele pentru a ne îmbunătăți. Așa cum am menționat la punctul anterior, datele de feedback trebuie colectate și apoi analizate, iar sugestiile relevante trebuie implementate pentru a vă asigura că clienții nu vă părăsesc pentru concurenți.
Îmbunătățirea comunicării interne
Comunicarea internă eficientă este o componentă esențială pentru atingerea obiectivelor și scopurilor afacerii. Atunci când comunicarea se deteriorează, colaborarea are de suferit.
Asigurarea unei comunicări eficiente între angajați și departamente nu numai că facilitează munca în echipă, ajută la evitarea comunicării eronate și a confuziei și crește productivitatea, dar contribuie și la dezvoltarea unei culturi corporative pozitive și la îmbunătățirea moralului angajaților, încurajând feedback-ul și ideile de îmbunătățire.
Ca și în cazul punctului de mai sus, nu numai clienții trebuie să se simtă ascultați pentru a se simți apreciați. Alături de faptul că le arată angajaților că sunt o parte indispensabilă a echipei, promovarea unei culturi a comunicării deschise le poate oferi antreprenorilor informații importante despre modalitățile de îmbunătățire. Angajații pot identifica aspecte care ar putea fi îmbunătățite sau procese care ar putea fi eficientizate, iar dacă vă asigurați că se simt confortabil și încurajați să își ofere feedback-ul și să își exprime opiniile, afacerea dvs. nu poate decât să beneficieze.
Aveți grijă de atuul dvs. numărul unu – angajații dvs.
Având în vedere numărul record de oameni care își părăsesc locul de muncă în ultimii ani, păstrarea angajaților a devenit o preocupare importantă pentru multe întreprinderi. Pe lângă costurile de recrutare și de înlocuire a personalului pierdut, o fluctuație ridicată a angajaților este dăunătoare pentru cultura corporativă, dă o imagine proastă a afacerii dumneavoastră și poate afecta negativ productivitatea.
Prin urmare, este esențial să ne asigurăm că angajații se simt implicați, motivați și apreciați, astfel încât să dorească să rămână și să vadă organizația reușind. Pentru a vă păstra personalul mulțumit, luați în considerare posibilitatea de a implementa stimulente și beneficii cu valoare adăugată, coaching și dezvoltare profesională, precum și oportunități de lucru la distanță și flexibile. Asigurarea bunăstării generale a angajaților dvs. include, de asemenea, identificarea unor modalități de îmbunătățire a activităților de zi cu zi, permițându-le să se concentreze asupra unor activități semnificative care îi provoacă și îi stimulează.
Externalizați către profesioniști de încredere
Externalizarea anumitor procese de afaceri către profesioniști recunoscuți nu numai că poate conduce la creșterea performanței și a eficienței în cadrul unei organizații, dar poate duce și la economii semnificative de costuri în timp.
În calitate de antreprenor, dacă încercați să faceți totul pe cont propriu, este posibil să vă limitați potențialul de creștere al organizației. Parteneriatul cu furnizori de servicii de specialitate oferă acces la echipe cu competențe specializate în domenii cheie și permite angajaților să se concentreze pe funcțiile de bază ale afacerii.
Implementarea tehnologiei de automatizare
În cele din urmă, automatizarea proceselor de afaceri repetitive și care necesită mult timp este o necesitate pentru a crește viteza și eficiența, pentru a reduce erorile umane și pentru a se asigura că angajații nu pierd timp și energie valoroasă cu sarcini obișnuite și robotizate.
Robotic Process Automation (RPA) utilizează tehnologia software inteligentă, sau „roboți”, pentru a finaliza în mod automat sarcini digitale bazate pe reguli și declanșatoare, care altădată necesitau acțiuni umane. Implementarea software-ului RPA poate transforma și raționaliza fluxul de lucru al unei organizații, ceea ce duce la o mai mare reducere a costurilor, o creștere a ROI, o experiență îmbunătățită a clienților, o mai mare flexibilitate și adaptabilitate, o mai bună conformitate, o productivitate îmbunătățită și o creștere a satisfacției angajaților.
În ceea ce privește punctul de mai sus, parteneriatul cu o echipă de experți cunoscători pentru a implementa un software de automatizare, cum ar fi RPA, va asigura o tranziție fără probleme și vă va propulsa afacerea spre succes.
Utilizarea datelor și a analizelor detaliate pentru a obține informații semnificative care să conducă la adoptarea de decizii de afaceri inteligente, ascultarea feedback-ului valoros al clienților, asigurarea satisfacției angajaților, externalizarea anumitor procese de afaceri și implementarea tehnologiei de automatizare sunt toate modalități prin care proprietarii de afaceri pot îmbunătăți procesele, crește eficiența și se pot asigura că organizația lor este pregătită și pregătită pentru viitor.