Business Philosophy cu Bogdan Florea | Canal 33

201706.13
0
0

Bogdan Florea, CEO Connections, in cadrul emisiunii “Deschis pentru afaceri”, Canal 33.



Antoaneta Banu: Conform studiului ANIS realizat de curand si dat publicitatii de catre site-ul profit.ro, studiul intitulat “Software and IT Services in Romania”, cifra de afaceri a sectorului de software si servicii IT a crescut cu 11,3% in 2016 comparativ cu anul 2015, si va depasi in acest an pragul de 4 miliarde de euro. Cifra de afaceri a sectorului de 3,6 miliarde de euro inregistrata in 2016 a fost generata in primul rand de exporturile de software si servicii, a caror valoare a crescut cu 18,7% fata de 2015(…).

Invitatul meu din aceasta seara vine exact din aceasta zona, software si IT. Se numeste Bogdan Florea, fondator si CEO al companiei Connections Consult. Bogdan, intai de toate, cum ti se par aceste cifre?
Bogdan Florea: Din punctul meu de vedere, piata interna nu ar trebui sa fie o miza in sine pentru firmele de IT din Romania. De la inceputul anilor 2000 lumea s-a globalizat iar domeniul IT este unul dintre varfurile de lance ale globalizarii, astfel, orice firma trebuie sa se gandeasca la piata globala. Acesta nu este un obiectiv pe care ti-l impui doar pentru a creste, ci o conditie pentru existenta.

Antoaneta Banu: Care au fost provocarile tale in 12 ani de activitate? Cum ai construit acest business?
Bogdan Florea: Cea mai mare provocare, avand o companie mica, a fost legata de organizare. Trebuie sa inveti sa prioritizezi activitatile care aduc un plus de valoare, sa renunti la partea emotionala in sensul atasarii de unele idei si sa tratezi lucrurile mai eficient. In momentul in care o activitate capata amploare, trebuie sa ai un plan. Personal, daca ar fi sa o iau de la inceput, mi-as fixa intotdeauna niste obiective, as incerca sa lucrez mai structurat, sa imi gestionez altfel timpul.

Antoaneta Banu: In acesti ani, cum a evoluat zona de IT in Romania, cum a evoluat businessul tau? Cat te-a ajutat Romania sa iti dezvolti acest business si de ce ai ales sa ramai?
Bogdan Florea: La momentul respectiv am ajuns la concluzia ca a ramane in Romania era un lucru mai bun, atat din punct de vedere personal cat si profesional. Legat de evolutia pietei, daca ne uitam la ce se intampla doar in Romania, mi se pare ca au fost niste transformari iesite din comun. Ca model de business, lucrurile s-au aranjat, au inceput sa vina investitori, respectiv companii mari care au adus proiecte, implicit job-uri si cumva s-a creat o efervescenta si au inceput sa graviteze si firmele de IT romanesti pe langa companiile mari.

Antoaneta Banu: Care este, de fapt, specificul vostru? Ce va diferentiaza de celelalte companii de IT din Romania?
Bogdan Florea: Incercam sa iesim catre piata globala, sa aplicam o strategie de transformare cu suport digital a proceselor de business ale clientilor mari. In acest moment ne axam pe procesele de business non core, non critice si intervenim cu suport digital, software dezvoltat de noi sau preluat in parteneriat si customizat astfel incat serviciile livrate inapoi sunt mai rapide, mai ieftine si mai eficiente. Astfel se creeaza o sinergie si incep sa apara nevoi pe care nici clientul nu le-a identificat anterior.
Incercam sa cream o relatie de parteneriat, sa generam noi proiecte. Sunt companii mari care fac digital transformation business, insa companiile mici inca nu au intrat in aceasta zona. Prin acest lucru ne diferentiem, pastrand totodata agilitatea si flexibilitatea unei companii mici.


Antoaneta Banu: Cum a venit procesul de dezvoltare in afara (Bulgaria si Serbia)?
Bogdan Florea: Dezvoltarea a fost bazata mai mult pe nevoia de resurse decat de noi clienti, cele doua zone fiind cumva apropiate cultural de noi.

Antoaneta Banu: Este iesirea in afara o traiectorie esentiala in dezvoltarea unei companii?
Bogdan Florea: Dupa parerea mea, vorbind nu numai de IT cat si de multe alte domenii, este o traiectorie necesara in dezvoltarea oricarei companii.

Antoaneta Banu: Care este nivelul la care trebuie sa ajunga o companie pentru a face acest pas mai departe?
Bogdan Florea: Trebuie sa ai niste obiective. Iesirea in afara nu este un obiectiv in sine, este un element al strategiei. O companie se poate gandi la atacarea unor noi piete numai in momentul in care este suficient de stabila in tara de origine. Mult timp comania va fi sustinuta financiar si logistic de compania mama.

Antoaneta Banu: Care este diferenta dintre antreprenorul roman si antreprenorul din Europa de Vest?
Bogdan Florea: Dupa parerea mea, zona de IT include in general oameni care sunt intre 23 si 45-50 de ani, ca si pondere. Atat in Romania cat si in Europa, toti au acces la acelasi tip de informatii. Astfel s-au aplanat diferentele culturii antreprenoriale. O problema ar fi teama de esec caracteristica noua.

Antoaneta Banu: Te-ai gandit vreodata, legat de exportul de inteligenta si de creativitate din Romania, sa incerci sa ii aduci pe cei mai buni IT-sti de la Londra in compania ta?
Bogdan Florea: Facem asta in sensul in care lucram cu romani din afara, care sunt between projects, cu programatori din Marea Britanie si Franta. Ce ii atrag pe specialistii din orice spectru IT sunt provocarile tehnice ale proiectelor.

https://www.facebook.com/Canal33Romania/videos/1886896344859337/
https://www.profit.ro/stiri/studiu-anis-industria-de-software-si-servicii-it-din-romania-va-depasi-pragul-de-4-miliarde-de-euro-in-acest-an-17009114

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *